W zakładce Color możemy zmieniać ustawienia kolorów na dwa sposoby: krzywą kolorów, lub poprzez wartości.
Set color correction for: Wybieramy kolor (paleta RGB – czerwony, zielony, niebieski), który chcemy modyfikować.
Gamma: (sterowane suwakiem) - Nasycenie koloru.
Brightness: (sterowane suwakiem) – Służy do regulacji jasności obrazu. Regulujemy, gdy obraz jest za ciemny, lub zbyt jasny.
Contrast: (sterowane suwakiem) – Regulacja różnicy między najjaśniejszą, a najciemniejszą stroną obrazu. Używamy, gdy obraz jest szary, bądź rozmyty.
Zakładka Avivo Video:
Pierwsza zakładka Presets:
Video Preview: Podgląd obrazu dla wybranych ustawień.
Zakładka ta zawiera ustawienia predefiniowane przez producenta. Jest odpowiednikiem Standard Settings w zakładce 3D. Użytkownicy nie mający zamiaru zagłębiać się w zaawansowane ustawienia, mogą ograniczyć się do tego kroku.
Do wyboru mamy następujące profile: Standard, Vivid, Theater, Bright, Custom. My wybieramy ten ostatni i przechodzimy do Basic color.
Zakładka druga Basic color:
Video Preview: Podgląd obrazu dla wybranych ustawień.
Ustawienia kolorów dla filmów.
Brightness: (sterowane suwakiem) – Służy do regulacji jasności obrazu. Regulujemy, gdy obraz jest za ciemny, lub zbyt jasny.
Contrast: (sterowane suwakiem) – Regulacja różnicy między najjaśniejszą, a najciemniejszą stroną obrazu. Używamy, gdy obraz jest szary, bądź rozmyty.
Saturation: Odpowiednik natężenia kolorów ze sterowników ForceWare.
Tint: Przyciemnienie ekranu.
Zakładka trzecia Advanced Color:
Video Preview: Jak zwykle podgląd obrazu dla wybranych ustawień.
Zawarte są tutaj zaawansowane ustawienia kolorów. Zmiany te dostrzegą wyłącznie posiadacze profesjonalnych monitorów dla grafików i to dla nich z resztą przeznaczone są te opcje.
Color vibrance: Określenie soczystości kolorów.
Fresh tone correction: Korekcja tonów kolorów.
Zakładka czwarta Basic Quality:
Video Preview: Podgląd obrazu dla wybranych ustawień.
Deinterlacing to technika służąca do usuwania przeplotu z filmów. Przeplot jest to naprzemienne wyświetlanie parzystych i nieparzystych linii obrazu.
Sterowniki Catalyst oferują kilka trybów usuwania przeplotu: Weave, Bob, Adaptive, Motion Adaptive, Vector Adaptive. Należy dobrać ustawienie, przy którym nasz sprzęt (karta graficzna + monitor) wygenerują najlepszą jakość obrazu w filmach.
Zakładka piąta Theater mode:
Tryb Theater umożliwia oglądanie filmów na wielu monitorach. Dostępne są dwa tryby:
Standard: Oglądamy film „w oknie” widząc pulpit i mogąc na nim pracować,
Thater Mode: Oglądamy film na pełnym ekranie, tak, jakby był to projektor.
Zakładka szósta All Settings:
Zakładka podobna do zakładki Standard w 3D. Mamy możliwość podejrzenia wszystkich ustawień za jednym razem.