Twórcy R.U.S.E. zadbali o mnogość opcji determinujących jakość wyświetlanej grafiki. Zmiana niektórych ma marginalny wpływ na płynność animacji nawet na słabszych kartach graficznych. Zmniejszenie poziomu innych, takich jak anti-aliasing czy też jakość shaderów może spowodować wzrost komfortu gry, przy jednoczesnym zachowaniu przyjemnej dla oka grafiki.
istotne fakty | |
Włączenie redukcji poziomu renderowania do poziomu maksymalnie 25% pozwala zyskać nawet 30 fps. |
W wielu przypadkach rezygnacja z ustawień wysokich nie oznacza spadku doznań estetycznych. Akcja na ekranie jest bardzo dynamiczna i trzeba bardzo wprawnego oka i działań na maksymalnym zbliżeniu, aby dostrzec skutki poczynionych zmian.
Za zmianę jakości terenu i wyglądu jednostek w trakcie przybliżania i oddalania mapy odpowiada engine Iriszoom. Pozwala on na wygenerowanie aż jednego miliarda polygonów na mapie. Nie wszystkie są jednak generowane w tej samej chwili. Podczas przejść pomiędzy poszczególnymi poziomami zbliżenia silnik cały czas przetwarza dane strumieniowe. To całkowicie tłumaczy fakt wykorzystywania przez niego aż do ośmiu rdzeni procesora.
• Jakość tekstur
- najniższa, bardzo niska, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
- zmienia jakość wyświetlanych tekstur
- zysk w wydajności: 0 fps
• Jakość wody
- najniższa, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
- zmienia jakość powierzchni wody
- zysk w wydajności: do 4 fps
• Jakość terenu
- niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
- zmienia jakość wyświetlanego terenu
- zysk w wydajności: do 7 fps
• Jakość shaderów
- bardzo niska, niska, średnia, wysoka
- zmienia jakość shaderów
- zysk w wydajności: do 10 fps
• Jakość efektów specjalnych
- najniższa, bardzo niska, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
- zmienia ilość i szczegółowość efektów specjalnych
- zysk w wydajności: do 5 fps
• Chmury
- włącza/wyłącza warstwę chmur
- zysk w wydajności: do 5 fps
• HDR
- włącza efekty oświetleniowe HDR oraz rozmycie
- zysk w wydajności: do 2 fps
• Redukcja renderowania
- brak redukcji, do 50%, do 33%, do 25%
- zmniejsza poziom głównego renderingu, zachowując interfejs w wysokiej rozdzielczości
- zysk w wydajności: do 30 fps
• Anti-aliasing
- 1x, 2x, 4x, 8x
- zmienia jakość wygładzania krawędzi
- zysk w wydajności: do 11 fps
• Jakość tekstur cieni
- 512, 628, 768, 940, 1024, 1152, 1412, 1728, 2048
- zmienia jakość cieni – wyższa wartość zwiększa szczegółowość
- zysk w wydajności: do 3 fps
• Wygładzanie cieni
- 1x, 2x, 4x, 8x
- zmienia jakość cieni
- zysk w wydajności: do 3 fps
• Jakość miniaturowych tekstur
- 512x512, 1024x512, 1024x1024, 2048x1024, 2048x2048
- zmienia szczegółowość odległej roślinności i małych obiektów
- zysk w wydajności: do 11 fps
• Redukcja renderowania miniatur
- brak redukcji, do 50%, do 25%
- zmniejsza koszt renderowania niewielkich obiektów, wywołując delikatne opóźnienia wyświetlania
- zysk w wydajności: do 12 fps