Platforma testowa
Procesor: Intel Core i5 750 @3,7 GHz | |
Płyta główna: ASUS P7H57D-V EVO | |
Pamięć RAM: 2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7 | |
Dysk twardy: Samsung HD753LJ 750 GB | |
Zasilacz: CM Silent Pro 700 W |
Karty graficzne
| |
|
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows 7 64-bit ENG (Enterprise Trial)
- DirectX 9.0c
- NVIDIA 258.96
- ATI Catalyst 10.8
- Fraps 3.1.0
Scena, w trakcie której dokonywano pomiarów wydajności kart graficznych bogata była w wybuchy spowodowane zarówno przez ostrzał artyleryjski, jak i armaty czołgów oraz działa przeciwpancerne. Nie zabrakło też opadającego po wybuchach pyłu i innych efektów wyciskających siódme poty z układów testowanych kart. W R.U.S.E. bardzo często dochodzi do sytuacji, kiedy dysponujemy ogromną ilością jednostek prowadzących wymianę ognia z wcale nie mniejszą armią przeciwnika. Podczas dużego zbliżenia animacja potrafi zwolnić nawet na najwydajniejszych kartach.
W trybie multiplayer grać może razem do 8 graczy. Gdy każdy wybuduje sporą armię możemy się spodziewać prawdziwego pokazu slajdów na słabszych konfiguracjach. Kluczem jest wypracowanie kompromisu – maksymalne ustawieniach w kwestiach wizualnych nie różnią się aż tak bardzo od wysokich. Najwidoczniej od reszty odstaje tryb „bardzo niskie”, z którego korzystajmy naprawdę w podbramkowych sytuacjach. :) O ile wygląd R.U.S.E. na ustawieniach niskich można przełknąć, to na najniższych będzie po prostu odrzucał.
Jeśli nie jesteście zwolennikami sporej ilości zbliżeń i dynamicznego operowania kamerą możecie śmiało doliczyć po kilka klatek do każdego wyniku.
Tabela ustawień
Maksymalne | Wysokie | Średnie | Niskie | Bardzo niskie | |
Jakość tekstur | Bardzo wysoka | Wysoka | Średnia | Niska | Bardzo niska |
Jakość wody | Bardzo wysoka | Bardzo wysoka | Średnia | Niska | Najniższa |
Jakość terenu | Bardzo wysoka | Wysoka | Średnia | Średnia | Niska |
Jakość shaderów | Wysoka | Wysoka | Średnia | Niska | Bardzo niska |
Jakość efektów specjalnych | Bardzo Wysoka | Wysoka | Średnia | Niska | Bardzo niska |
Chmury | Tak | Tak | Nie | Nie | Nie |
HDR | Tak | Tak | Tak | Tak | Nie |
Redukcja renderowania | Brak redukcji | Brak redukcji | Brak redukcji | Brak redukcji | Do 50% |
Anti-aliasing | 8x | 4x | 2x | 1x | 1x |
Jakość tekstur cieni | 1728 | 1024 | 1024 | 628 | 1024 |
Wygładzanie cieni | 4x | 4x | 2x | 1x | 1x |
Jakość miniaturowych tekstur | 2048x2048 | 1024x1024 | 1024x1024 | 1024x512 | 512x512 |
Redukcja renderowania miniatur | Brak redukcji | Brak redukcji | Do 50% | Do 25% | Do 25% |
Wsparcie sprzętowe karty graficznej | Wymuszone wyłączone | Wymuszone wyłączone | Wymuszone wyłączone | Wymuszone wyłączone | Wymuszone wyłączone |